Samsunluların yeni yıla huzur ve güven içinde girmesi için devletin zirvesi 31 Aralık gecesi Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi'nde (GAMER) nöbetteydi. Vali Orhan Tavlı başkanlığındaki heyet, sahadan gelen verileri anbean takip ederek kış tedbirlerini ve asayişi yönetti.
Kameralarla "Anlık" Takip
Samsun Valisi Orhan Tavlı, Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan ve şehrin tüm güvenlik bürokrasisi, yılbaşı gecesini GAMER'de geçirdi. Toplantıda, şehrin dört bir yanındaki MOBESE kameraları ve sahadaki ekiplerden gelen bilgilerle "anlık durum değerlendirmesi" yapıldı. Özellikle kar yağışının etkili olduğu ilçelerdeki yol durumu ve şehir merkezindeki kalabalık noktaların güvenliği masaya yatırıldı.
Samsun Protokolü Tam Kadro
Kriz masasında Vali Tavlı ve Başkan Doğan'ın yanı sıra Sahil Güvenlik Bölge Komutanı Tuğamiral Ahmet Bahadır, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Mustafa Bakçepınar, İl Emniyet Müdürü Ahmet Arıbaş. Karayolları Bölge Müdürü Serdar Ateş, AFAD İl Müdürü Ahmet Matur, İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Uras. Orman İşletme Müdürü Menderes Özkolay, Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürü Engin Yılmaz Çalış bulundular.Samsun'da Şehrin en işlek noktaları olan İlkadım (Çiftlik, Mecidiye), Atakum (Sahil bandı) ve kar yağışının yoğun olduğu Kavak-Havza hattındaki gelişmeler, bu merkezden koordine edilerek ekipler yönlendirildi. Alınan tedbirler sayesinde Samsun genelinde yılbaşı gecesi büyük bir olumsuzluk yaşanmadan tamamlandı.
Sahadaki Ekipler Anlık İzlendi
Yılbaşı gecesi sahada olan 8 binden fazla personelin koordinasyonu tek merkezden sağlandı. Toplantıda, şehrin kritik noktalarından gelen kamera görüntüleri ve sahadan gelen anlık veriler değerlendirildi. Özellikle; Vatandaşların huzurla yeni yıla girmesi için alınan asayiş önlemleri, Kavak ve Havza gibi ilçelerde başlayan kar yağışına karşı Karayolları ve AFAD'ın müdahaleleri masaya yatırıldı.