Samsun’un Kavak ilçesinde sembol haline gelen "Dev Türk Bayrağı"nın bir süredir gönderde olmaması vatandaşların tepkisini çekti. Konuyla ilgili zorunlu bir açıklama yapan Kavak Belediye Başkanı Şerif Ün, olayın belediye ihmali olmadığını, bir akaryakıt istasyonunda yaşanan ticari anlaşmazlık nedeniyle mülk sahibinin bayrağa giden yolu kapattığını duyurdu.Vatandaşların CİMER ve belediye hatlarına yaptığı yoğun şikayetler üzerine Kavak Belediyesi sessizliğini bozdu. Başkan Şerif Ün imzasıyla yayımlanan metinde, bayrağın bulunduğu alanın kamuya değil, özel bir şahsa ait olduğu ve yaşanan hukuki süreçlerin ellerini kolunu bağladığı belirtildi.
Arazi Belediyenin Değil, İstasyonun
Belediyeden yapılan açıklamada, söz konusu bayrak direğinin ve bulunduğu arazinin mülkiyetinin Kavak Belediyesi’nde olmadığı net bir dille vurgulandı. Alanın, ilçedeki özel bir işletmeye (akaryakıt istasyonuna) ait olduğu kamuoyuyla paylaşıldı.KAVAK'TAKİ BAYRAK NEDEN ASILAMIYOR? Kavak Belediyesi'nin açıklamasına göre sorunun temel nedeni şudur: Bayrağın bulunduğu arazi özel bir akaryakıt istasyonuna aittir. İşletme ortakları arasındaki anlaşmazlık ve ayrılık sonrası, mülk sahibi bayrak direğine giden yolu fiziki olarak kapatmıştır. : Özel mülkiyet dokunulmazlığı nedeniyle belediye ekipleri alana girememekte ve bayrağı asamamaktadır."Ortaklar Ayrıldı, Yola Kilit Vuruldu"
Başkan Şerif Ün, krizin perde arkasını "ticari anlaşmazlık" olarak özetledi. Açıklamada, işletme ortakları arasında yaşanan hukuki süreçler ve ayrılık neticesinde, arazinin şahsi mülkiyet sahibi tarafından bayrak direğine giden yol ve alanın fiziki olarak kapatıldığı ifade edildi. İşletme sahiplerinin kendi aralarındaki bu husumet, maalesef bayrağın dalgalanmasına engel oldu.Hukuki Engel Var
Kavak Belediyesi, bayrak konusundaki milli hassasiyetlerinin en üst seviyede olduğunu ancak hukukun dışına çıkılamayacağını belirtti. Mevcut şartlarda belediye ekiplerinin veya kamu makamlarının, özel mülkiyet statüsündeki bir alana izinsiz girerek müdahale etmesinin yasal olarak mümkün olmadığı kaydedildi. Vatandaşların bu durumu "belediye ihmali" olarak değerlendirmemesi istendi.