Samsun’da trafik güvenliğini sağlamak amacıyla 1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren devreye alınan elektronik denetim sistemleri (EDS) ve radar uygulamaları, kentin trafik haritasını değiştirdi. Valilik ve trafik birimlerinin verilerine göre, toplam 56 noktada aktif olan sistemler, sürücülerin anlık hatalarını affetmiyor.
Samsun Genelinde 56 "Elektronik Göz"
Samsun genelinde faaliyete geçen sistemlerin dökümü şu şekilde:7 Adet: Ortalama Hız İhlal Tespit Sistemi.19 Adet: Kırmızı Işık İhlal Tespit Sistemi.30 Adet: Park İhlal Tespit Sistemi.Samsun'da 1 Temmuz 2025'ten itibaren aktif olan EDS ve radar denetimlerinde ceza baskısının en yoğun olduğu güzergahlar şunlardır: Fuar Caddesi, Lise Caddesi, Hastane bölgeleri, İncesu mevkisi, Liman Kavşağı ve Atatürk Bulvarı. Toplam 56 noktada hız, park ve kırmızı ışık denetimi yapılmaktadır.
Ceza Riskinin En Yüksek Olduğu 6 Nokta
Samsun Valiliği’nin işaret ettiği ve sürücülerin azami dikkat etmesi gereken "kontrol bölgeleri" şöyle sıralanıyor:Fuar Caddesi: Yoğun yaya ve araç trafiği nedeniyle sıkı denetim var.Lise Caddesi: Kent merkezindeki hız ve ihlal kontrollerinin ana merkezi.Hastane Bölgeleri: Özellikle hatalı park ve hız ihlallerine karşı sistemler devrede.İncesu Mevkisi: Şehir içi hız denetimlerinde radar ölçümlerinin en sık yapıldığı nokta.Liman Kavşağı: Kırmızı ışık ve hız kontrolü ağırlıklı çalışıyor.Atatürk Bulvarı: Ana arter olması nedeniyle yoğun araç trafiğinde sistemler sürekli aktif.
Samsun Trafiğinde Sık Yazılan İhlaller (Ulusal Çerçeve)
Resmî trafik politikaları ve uygulamalardan hareketle Türkiye genelinde en sık ceza konusu olan ihlaller şöyle sıralanıyor: Hız limitini aşma, Kırmızı ışık ihlali, Telefonla konuşma veya dikkat dağıtıcı davranışlar, Emniyet kemeri takmama Bu ihlaller, sadece radar/EDS ile değil trafik ekipleri tarafından da her zaman denetleniyor.
Amaç Ceza Değil Güvenlik
Yetkililer, EDS ve radar noktalarının önceden uyarı levhalarıyla işaretlendiğini belirterek, amacın "tuzak kurup ceza yazmak" değil, kaza riskini azaltmak ve trafik akışını düzenlemek olduğunu vurguluyor. Sürücülerin özellikle hız limitlerine, kırmızı ışığa ve park yasaklarına uymaları hayati önem taşıyor.
Vadandasin yaptığı eleştiri yorumların ın coğu doğru, ana yol güzergahında normal seyir km halinde yeşil yanan ışıkta ilerleyen bir tonajlı araç birden sarı yanacağini, sonrada üc saniye sonra kırmiziya dönen ısığı nasıl hesaplayipta durabilecek, Evet Burada amaç güvenliği değil, AMAC asgari ücretle geçinmeye çalışan şoför arkadaşların sırtından geçim sıkıntısına yardımcı olmak elllammm
Samsun şehir içinde 50 km hız sınırımı olur insanlara bu şekilde dayatma olmaz bir ordulu olarak edslerden dolayı artık samsuna gelmiyorum derhal eds sistemleri hız kuralları günümüz şartlarına göre düzenlenmesi lazım
Ceza değil güvenlik deniyor ancak yola ve hız sınırlamasına bakınca amaç güvenlik değil ceza gibi duruyor 100 le kazaya mahal olmadan rahatlıkla gidilecek yerde sınır 82 çok saçma ki kaza hızdan değil dikkatsizlikten meydana gelir 50 ile de seyrederken kaza oluşabilir kamyon tır w.b. ne gelince artık aşmamız gereken şey hız sınırlandırmak değil şehirler arası seyreden araçlar için şehir içinden bağımsız direkt giden üst yollar yapmak heryer radar oldu 70 lede yol bitmez atakent e ilçeden işime gelip gidebilmek için hergün yokla 2 saatim ziyan oluyor bi çözüme kavuşturulmalı
Elbette güvenliğimiz için uygulamalar önemli ancak, trafik ışıklarında doğrudan yeşilden kırmızıya geçişler sürücüleri zorluyor. Trafik ışığını görüyoruz. Uzun süre yesil yanıyor, yaklaşınca acaba kırmızıya döner mi dönecek mi, ceza yer miyiz diye tereddütle araç kullanıyoruz. Işıklara saniye gösteren sistem kesinlikle gelmeli.
Kesinlikle uygulamalar yeterli ve caydırıcı değil. Ağır tonajlı araçlar binek otomobillerin üzerine çıkıyor.
Samsun da eds ve radarlar ön planda ne insan güvenliği bu işi yapan mıstafa demir denen şahıs komisyoncu mustafa o yuzden yap işlet sistemi yani burada ki cezalar bölünüyor o yüzden mecbur ceza yazacaklar yoksa hırsızlar ac kalır
Recep Tayyip Erdoğan ı millete düsman ettiler bu cezalar yüzünden çitlekçi ye gidip sola yada geriye dönmeyin yılın ilk cezasını yedim neymiş ikinci şeritten dönmüşüm nasıl olacak o yoğunlukta çitlekçi ye giden herkes 1.246 TL Cezalık oluyor
Mimarsinan kavşağı sola dönüşte 5 araç zor geçiyor.sari da döndüm dönüşü tamamlayamadan 2 tane ceza yedim .yani kırmızı peşinden yanmış.Allah a havale ettim.
Diğer ülkeler fabrika kuruyor bizim yetkililerde yollara radar eds ...
Güzel kardeşim fabrikayı caddelere kurmuyor larya uygulama radar eds olmazsa trafik içinden çıkılmaz hale gelir maşallah Samsun halkı da çok hoşgörülü?..
Tamamen halkın cebine göz dikilmiş bir uygulama akıllı kavşak adı altında kusurlu yapılan bu uygulama neticesinde insanlar dönüşlerde ve geçişlerde mecbur ikinci şerit oluşturuluyor .bunu ihlal diye yazılan cezalar düşük olan hız sınırları, itfaiye ambulansın bile trafik yoğunluğundan hedefine ulaşamadığı bir sistem.trafik ışığının olmadığı kavşaklar daha rahat daha huzurlu.o akıllı kavşağı neden meydanda uygulayamadiniz.
Heee dedigi çok dogru amac ceza degil guvenlik siz onu benim külahima anlat araci gordukleri an cocugun sevindigi gibi hemen ellerindeki bilgisayardan plakayi giriyor
Bu sistemi kuranın Allah bin türlü belasını versin Atakum da sola dönüşlere kısıtlı miktar da cep yapıp sola dönüş sürelerini de kısa tutup bir ışıktan diyer ışığa kadar araç kuyruğu oluşturup insanların sabrını taşırıp orta şeritten gelip sola dönenlere çatır çatır ceza yazmak tuzak kurmak değil öyle mi bu yapanların yatacak yeri yok çıkıp açıklasınlar Türkiye de bu karadeniz yolu kadar bu samsun kadar ceza kesilen başka bir yer var mı ?
“Amaç ceza değil güvenlik” başlığını görünce beni bir gülme aldı
Samsun'da trafik sorunu ile ilgili neredeyse hiç bir şey yapılmıyor.Yapılsa Türkiye'nin en kötü trafiği Samsun'da olmazdı.Atatürk bulvarında, İnönü bulvarında ışıklar bazen 100 m. aralıklarla 2 dakika kadar kırmızı ışıkta beklemek gerekiyor.Her kavşakta bütün yönlerden araç gidiş gelişi var.Işık biter mi öyle.Sadece ceza cihazları koyarak trafik mi düzelir?Ceza yazarsınız ama sorunlar devam eder.
Tabi tabi, amaç para değil. Paranın ne önemi var, biz şahidiz iki defabutarı üçüncü sezonla ceza kesiliyor varolsun devletimiz, vatandaşına hiç tuzak kurmuyor