Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu'nda enerji politikaları ve vatandaşın sırtındaki fatura yükü tartışıldı. Samsun Milletvekili Erhan Usta, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın 2026 bütçe görüşmelerinde gündeme getirdiği verileri, genel kurul kürsüsünden kamuoyuyla paylaştı. Usta, elektrik dağıtım şirketlerinin özelleştirilmesi sürecinde verilen "Verimlilik artacak, maliyetler düşecek" vaadinin tam bir fiyaskoya dönüştüğünü savundu.
"Meskende Artış Oranı Korkunç Boyutta"
Erhan Usta'nın paylaştığı verilere göre, 2014 yılından 2025 yılına gelindiğinde elektrik faturalarındaki kalemler arasında uçurum oluştu. Özellikle mesken abonelerini ilgilendiren "Dağıtım Bedeli"ndeki artış dikkat çekti. Usta, bu kalemde yüzde 2.513’lük rekor bir artış yaşandığını vurguladı.2014'TEN BUGÜNE NE DEĞİŞTİ? Erhan Usta'nın sunduğu tablo, faturadaki dengenin nasıl bozulduğunu gösteriyor:Konut Aboneleri: Dağıtım bedelinde %2.513 artış yaşandı.Oran Değişimi: 2014'te dağıtım bedeli, enerji bedelinin %33'ü kadarken; bugün enerji bedelinin %371'ine ulaştı. Yani elektriğin kendisinden katbekat fazla "taşıma parası" ödeniyor.Sanayi Aboneleri: Sanayicide bu oran %39,9'dan %51,4'e yükseldi."Hani Fiyatlar Düşecekti?"
Özelleştirme sürecinde savunulan tezleri hatırlatan Samsun Milletvekili Usta, hükümete zor sorular yöneltti. Dağıtım bedelinin enerji bedelini geçtiğine dikkat çeken Usta, "Yükselmiş mi? Yükselmiş. Hani düşecekti? Hani biz özelleştirmeden verim elde edecektik? Özel sektörün verimliliği olacaktı, bunlar düşecekti; nereye gitti bu paralar?" ifadelerini kullandı.Araştırma Önergesi Verildi
Konunun sadece bütçe görüşmelerinde kalmaması gerektiğini belirten Usta, TBMM Genel Kurulu'na bir araştırma önergesi sunduklarını belirtti. Samsunlu vekil, vatandaşın cebinden çıkan bu yüksek bedellerin nedenlerinin ve dağıtım şirketlerinin denetim süreçlerinin meclis tarafından araştırılmasını talep etti.